NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
دمای شهرستان ورزقان منفی۲۷ درجه / برودت هوای تبریز تادوشنبه ادامه دارد
اشجعی به مهر خبر داد:

دمای شهرستان ورزقان منفی۲۷ درجه / برودت هوای تبریز تادوشنبه ادامه دارد

شناسهٔ خبر: 2461749
تبریز - رئیس پیش بینی هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: دما فعلی هوای تبریز پنج درجه زیر صفر است.

محمد اشجعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت هوای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: در این مدت هوای تبریز حداکثر منفی یک و حداقل زیر منفی ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که پیش بینی می کنیم سردی هوا در این شهر امروز و فردا تداوم یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه از روز دوشنبه افزایش تدریجی دما در طوی روز پیش بینی شده است، خاطر نشان شد: با این وجود  در روزهای آینده همچنان شاهد شب های سرد در تبریز خواهیم بود.

رئیس پیش بینی هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به بارش برف در شهرهای استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ملکان و هادی شهر با دو درجه بالای صفر گرمترین و شهرستان ورزقان با ۲۷ درجه زیر صفر سردترین نقاط استان بوده اند در روزهای آینده نیز بارش برف در اکثر شهرهای آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راه ۴۰ روستای ورزقان بسته است/ تولد نوزاد روستایی میان برف و کولاک
وفادار در گفتگو با مهر:

راه ۴۰ روستای ورزقان بسته است/ تولد نوزاد روستایی میان برف و کولاک

شناسهٔ خبر: 2461737

ورزقان - فرماندار شهرستان ورزقان از مسدود بودن ۴۰ روستای این شهرستان خبر داد.

علی وفادار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت راه های شهرستان ورزقان اظهار داشت: در حال حاضر راه ۴۰ روستای این شهرستان بسته است و اکیپ های امداد راه و شهرسازی در جاده های این شهرستان مستقر هستند.

وی همچنین در ادامه گفت: بازگشایی راه های ۱۱۰ روستای شهرستان ورزقان از دیروز آغاز شده است و تا فردا تمام راه های روستایی مسدود شده بازگشایی خواهد شد.

فرماندار شهرستان ورزقان از باز بودن راه های اصلی این شهرستان نیز خبر داد و افزود: هم اکنون راه های اصلی ورزقان- تبریز و بالعکس، ورزقان- خاروانا و ورزقان- اهر باز است.  

وفادار همچنین در پایان ضمن تقدیر از هلال احمر و اورژانس هوایی در امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک گفت: در همین راستا بامداد امروز با کمک هلال احمر و اورژانس هوایی یک نوزاد روستایی از توابع ورزقان میان برف و کولاک متولد شد

تعداد بازدید از این مطلب: 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ارتفاع برف در شهرستان ورزقان به 50 سانتی متر رسید

تبریز - ایرنا - بارش برف در شهرستان ورزقان که از

عصر روز پنج شنبه آغاز شده است، همچنان ادامه

دارد و تاکنون ارتفاع آن 50 سانتی متر رسیده است.

 

به گزارش ایرنا ، این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی همه ساله شاهد زمستان زودرس و بارش برف و کولاک بوده و با توجه به اینکه 80 درصد جمعیت 50 هزار نفری آن در روستاها ساکن و اکثر روستاها دور از مرکز و تعدادی از آن ها در دل جنگل های ارسباران واقع شده اند، لازم است مسوولان تمهیدات لازم را با دقت نظر بیشتر برای مقابله با حوادث احتمالی در این شهرستان اتخاذ نمایند.

رسیدگی به جاده های روستایی، رفع کمبود ماشین آلات برف روبی، برنامه ریزی لازم برای زنان باردار روستاهای صعب العبور، تامین سوخت زمستانی و نیازهای معیشتی مردم روستاها، رفع مشکلات آنتن دهی تلفن ثابت و همراه، اعلام شماره مخصوص به دهیاران و اهالی روستاها از طرف ستاد بحران و شهرستان لازم و ضروری به نظر می رسد.

ورزقان یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی و مرکز آن شهر ورزقان است.

این شهرستان از دو بخش مرکزی و خاروانا تشکیل شده است.

این شهرستان 48 هزار و 112 نفر جمعیت دارد که چهار هزار و ۸۸ نفر آن یعنی ۵/۸ درصد در مرکز شهرستان ساکن هستند.

این شهرستان از سمت شرق به شهرستان اهر، از سمت غرب به شهرستان های مرند و شبستر، از سمت شمال به شهرستان های کلیبر و جلفا و از سمت جنوب به شهرستان تبریز محدود شده است.

این شهرستان سابقاً یکی از بخش های شهرستان اهر بوده است. نام دیگر شهرستان ورزقان ارسباران است و این نام به دلیل واقع شدن بسیاری از جنگل های ناحیهٔ سرسبز ارسباران در این شهرستان است.

شهرستان ورزقان 160 روستای دارای سکنه دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


افتتاح مدرسه توسط خیرین مؤسسه خیریه کوثر در روستای آقبلاق سفلی

افتتاح مدرسه توسط خیرین مؤسسه خیریه کوثر در روستای آقبلاق سفلی

 افتتاح مدرسه در روستای آقبلاق سفلی

به گزارش آوای ورزقان این مدرسه در روستای آقبلاق سفلی از توابع بخش مرکزی ورزقان با زیر بنای  ۴۰۰ متر مربع و با اعتبار بالغ بر۳۰۰میلیون تومان توسط خیرین مؤسسه خیریه کوثر ساخته شده است .

در مراسم افتتاح این مدرسه حجت الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه ورزقان روند بازسازی مدارس در شهرستان را خوب ارزیابی کرد و خواستار مشارکت خیرین در امر باز سازی مساجد آسیب دیده از زلزله در شهرستان شد.

مهندس فاتح


در ادامه سعید فاتح بخشدار بخش مرکزی ورزقان با تقدیر و تشکر از خیرین و مسئولین شهرستانی افزود:انشالله در این مدارس شاهد رشد و شکوفایی استعداد های فرزندان برومند ایران اسلامی باشیم و این آینده سازان کشور بتوانند در آینده قله های افتخار را برای کشور عزیزمان ایران یکی پس از دیگری کسب کنند و تنها در این صورت است که خیرین و ما مسئولین به کار های خود افتخار می کنیم که توانستیم قدم کوچکی در راه رشد و تعالی ایران اسلامی برداریم.

سپس خادم حسینی مدیر عامل مؤسسه خیریه کوثر علم را لازمه وپایه  پیشرفت کشور و این چنین مدرسه هایی را مقدمه علم دانست و ادامه داد:قبل از زلزله هم در شهرستان ورزقان خدماتی ارائه شده بود و بعد از زلزله مسئولیتمان در آبادانی این منطقه سنگین تر شده است.

وی انسانیت را منوط به رسیدگی به همنوعان دانست
.

تعداد بازدید از این مطلب: 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیام تبریک هفته وحدت

 

پیام تبریک هفته وحدت فرماندار محترم شهرستان ورزقان جناب آقای مهندس وفادار

اختلاف نظری که باعث پیشرفت باشد قابل قبول است

مهندس وفادار

علی وفادار فرماندار ورزقان در گفت و گو با آوای ورزقان با تبریک هفته وحدت،ولادت پیامبر اکرم(ص)و ولادت امام صادق (ع)،پیامبر اسلام را پیامبر رأفت و مهربانی خواند و خاطر نشان کرد  پیامبر اکرم (ص) هم دربین شیعیان و هم اهل سنت جایگاه والایی دارد.

فرماندار ورزقان اظهار کرد:در وضع کنونی کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت هستیم چون دشمن تمام قدرت و برنامه های خود را برای تفرقه اندازی از راه های مختلف به کار گرفته است ولی به لطف خداوند و آگاهی بخشی های مقام معظم رهبری موفق به انجام نقشه های شوم خود نشده است.

علی وفادار شگرد های دشمن را حساب شده خواند و عنوان کرد:دشمن می خواهد با تفرقه میان شیعه و اهل سنت و با گروه های تروریستی دست نشانده اش در منطقه اسلام و مسلمانان را هدف قرار داده و اسلام هراسی و شیعه هراسی را رواج  دهد ولی از آنجایی که اهل سنت خود آگاه هستند به هیچ وجه به دشمن اجازه دخالت نداده اند و همیشه در حفاظت از جغرافیای نظام دوشا دوش شیعیان ایستادگی و از نظام جمهوری اسلامی پاسداری کرده اند.

وی ادامه داد:احزاب و گروه های سیاسی باید در جهت حفظ نظام و مأیوس کردن دشمن حرکت کنند و کاری نکنند که دشمن را خوشحال کند اگر اختلاف نظری وجود داردباید این اختلاف نظر به حل مشکلات بیانجامد و هرکس بخواهد در قدرت و اقتدار کشور نقطه ضعف ایجاد کند که به ترغیب دشمن برای جسارت به کشور منجر شود خائن تلقی می شود.

فرماندار ورزقان تصریح کرد:اختلاف نظر بین احزاب و گروه های سیاسی یک مسئله طبیعی است اما اختلاف نظری که باعث پیشرفت نظام باشد وبه تحکیم وحدت کمک کند قابل قبول است و تمام نیرو های کشور باید با وحدت از همه آرمان های نظام و خون شهدا دفاع کنند و آنچه را که لازمه یأس و نا امیدی دشمن و باعث رضایت مندی مردم و پیشرفت جامعه است انجام دهند چرا که ما در کشوری اسلامی،قرآنی و منتصب به ائمه زندگی می کنیم و نباید حرکتی انجام شود که خدای نکرده ضربه ای به نظام و مردم وارد آید.

علی وفادار هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت بین اقوام و احزاب سیاسی کشور و دست یابی به یک وحدت جامع دانست

تعداد بازدید از این مطلب: 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




تعداد صفحات : 12