NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
معدن طلای مزرعه شادی ورزقان

معدن طلای مزرعه شادی ورزقان

معدن طلای مزرعه شادی ورزقان

شهرستان ورزقان به دلیل داشتن معدن های متعدد مانند مس سونگون و طلا یکی از مناطق زر خیز ایران محسوب می شود ولی این شهرستان با معدن مس به شهرت رسیده است، در حالیکه شهرستان ورزقان معادن مهم زیادی  در دل خود دارد ولی با محرومیت های زیادی دسته پنجه نرم می کند.

روستای مزرعه  شادی در حوالی شهر تبریز و از توابع بخش ورزقان است و فاصله آن از تبریز ۱۲۵ کیلومتر و دارای ۱۱۰ خانوار با جمعیت ۵۰۰ نفر است، مزرعه شادی دارای طبیعتی زیبا و مردمی مهمان نواز است که شغل مردم آن گله داری، قالی بافی و کشاورزی است.

این روستای ۵۰۰ ساله در زمان شاه اسماعیل صفوی تاسیس شده و آب هوای خوب و طبیعت چشم نواز آن باعث فرح و شادی رهگذران می شود. روستای مزرعه  شادی در ابتدا به نام "مزرعه ابراهیم بیک"(خان روستا) نامیده می شد که بعد از اصلاحات ارضی و پایان دوران خان و رعیت به مزرعه شادی تغییر نام داد.

بر اساس این گزارش، معدن طلای مزرعه شادی جزوه ۱۲ معدن این شهرستان ورزقان به شمار می رود. این معدن طلا در سال ۱۳۷۹ توسط مهندسان سازمان زمین شناسی، شناسایی و معرفی شد تا ایجاد اشتغال به عنوان آرزوی دیرینه مردم منطقه و اهالی این روستا به حقیقت بدل شود.

متن کامل خبر را در ادامه مطلب مطالعه نمایید ...

تعداد بازدید از این مطلب: 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سخنی با نماینده محترم ورزقان

وارد به وب سایت شخصی فرخ عبداله زاده

سخنی با جناب آقای دهقان نماینده محترم مردم شریف ورزقان - خاروانا

در مجلس شورای اسلامی

ضمن عرض سلام و ارادت خدمت حضرتعالی ،بنده روز چهارشنبه 93/10/03 پیامکی دریافت نمودم مبنی بر دعوت به جلسه هم اندیشی با حضور حضرتعالی در مسجد ورزقان . در مورد این جلسه توجه تان را به مطالب ذیل جلب میکنم :

طبق گزارشات در این مراسم چیزی که وجود نداشت هم اندیشی بود چون کل مراسم مختص گزارش عملکرد حضرتعالی و تعریف و تمجبد از جنابعالی بوده و بس .لذا حقیر وادار شدم که سخنی را با شما سرور گرامی مطرح نمایم .

مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

جناب آقای دهقان نماینده محترم، اگر در جلسه هم اندیشی بنا به گزارش عملکرد بود که حضرتعالی بارها از طریق صدا و سیما شبکه سهند و همچنین وبلاگهای ورزقـان نیوز وطنیم - ستارخان و ... نه تنها این گزارشات را سمع مردم شریف منطقه بلکه کلیه بینندگان داخلی و خارجی این شبکه ها رسانده بودید و دیگر نیازی به جمع کردن مردم به نام هم اندیشی و به جای هم اندیشی گزارش عملکرد نبود. ای کاش به عنوان دعوت خود احترام قایل میشدید و به موکلین خود اجازه میداید تا حرف ها و دیدگاه های خود را مطرح میکردند تا جنابعالی  با جمع بندی نقطه نظرات ایشان در مدت باقی مانده دوران وکالتتان دردی از دردهای عمیق منطقه را درمان میکردید.

آقای دهقان از خدمت شریف سوالی دارم، آیا کارها و پیگیری های انجام گرفته جزء وظایف حضرتعالی میباشد یا نه؟ اگر هست که دیگر نیاز به تکرار مکررات نیست!!!! اگر نیست واقعا شاهکار کردید !!!! و به قول معروف چشم مردم ترازویست و خود مردم به وقت اش سنجش و پاسخی در شان این خدمات خواهند داد .

جناب آقای دهقان آیا از وضعیت اقتصادی و کشاورزی منطقه اطلاعات کافی دارید؟؟؟مسلماً که به عنوان نماینده مردم اطلاعات کافی و کامل دارید!!! ولی بنده بعنوان کسی که در منطقه حضور دارم و چیزهایی که به عینه به عنوان مشکلات و امورات منطقه مشاهده میکنم خدمت جنابعالی عرض می دارم، باشد که افاقه نماید :

آقای نماینده در وضعیت موجود اکثریت قریب به اتفاق اهالی منطقه از طریق کشاورزی و دامداری معشیت خود را تامین می نمایند ولی چنانچه ملاحظه می فرمایید با توجه به دلایل متعدد که بحث آن خارج از این نوشته میباشد، این در آمد نمیتواند پاسخگوی زندگی برای اهالی باشد لذا جهت بهبود رفاه حال و زندگی افراد نیاز به کسب درآمد جانبی میباشد حتما بایستی فکری به حال ایشان نمود و این یکی از وظایف اصلی حضرتعالیست که با ارائه طرح و راهکار و پیگیری کارهایی که در کوتاه مدت یا دراز مدت منجر به این درآمد هرچند ناچیز برای اهالی منطقه باشد و سوال بنده از جنابعالی اینست که جناب آقای نماینده در این زمینه چکار کردید ؟

جناب آقای دهقان در دنیای امروزی صنعتی بودن کشور یا منطقه نقش بسزایی در توسعه علمی و فرهنگی،اقتصادی و عمرانی ایفا مینماید برای مثال وضعیت ورزقان و حومه آن را با قبل فعال شدن معدن در سال 1370 مقایسه نمایید آن موقع تاثیر معدن سونگون را در زندگی افرادی که از کنار این معدن بطور مستقیم یا غیر مستقیم بهرمند میشوند را ملاحضه خواهید کرد .

آقای دهقان نماینده محترم ،منطقه ما از مزیت معادن مختلف بهرمند است و چشمگیرترین آن معدن مس سونگون میباشد و افرادی همچون جنابعالی که فعلاً سکان نمایندگی شهرستان را در اختیار دارید باید فکری در این رابطه انجام دهید; حرف گفتن آسان است و مردم هم شنونده خوبی هستند ولی جالب است که حضرتعالی بارها در گزارش عملکرد و مصاحبه ها فرموده اید که در سال های گذشته (در دوران نمایندگان گذشته) هیچگونه فعالیتی در مورد طرح های توسعه مس سونگون انجام نگرفته و خودتان میدانید که گفته هایتان صحیح نمیباشد و اینجا آن مثل معروف "آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است" را بیاد می آورد!!! آقای دهقان آن سوله ها و سالن ها در سال 89 و 90 به آن عظمت و بزرگی در محل ورودی معدن برای چه ساخته شده بود؟؟ هیچکس از اهالی نداند خود شما و افرادی که در این قسمت مشغول به کار بودن خوب میدانند که در این قسمت طرح احداث کارخانه ذوب با ظرفیت 200 هزار تن و کارخانه کود و همچنین فاز 3 و 4 کارخانه تغلیظ در حال اجرایی شدن بودند ولی افسوس و صد افسوس که به یکباره تمام این طرح ها تعطیل و سوله ها تبدیل به انبار کنسانتره شدن!!! حتما دلیلش را خود شما بهتر از همه میدانید!!! شاید مردم عادی ندانند و باز عرض میکنم جنابعالی بهتر از همه میدانید که دیگر از طرح های توسعه مس سونگون خبری نیست!!!!

آقای دهقان طرح بیولیچینگ طرح توسعه نیست. چرا میخواهید با این حرفا مردم را فریب دهید ؟؟؟

آقای دهقان جنابعالی می فرمایید کارخانه ذوب با تکنولوژی جدید به زودی اجرایی خواهد شد باز خودتان بهتر از همه میدانید که این هم وعده سر خرمن است !!! مگر اینکه شروع پروژه های به این بزرگی بدون مطالعات اقتصادی،زیست محیطی و غیره ممکن میباشد .

آقای دهقان حضرتعالی بهتر از من نگارنده میدانید زمانی که مجوز تاسیس و استقلال مس آذربایجان صادر شد معدن مس سونگون چه ضرری کرد !!! چراکه سونگون مثل یک نوجوان در حال رشد و شکل گیری بود و نیاز به حمایت مالی و ملی جهت رشد و توسعه داشت که به یکباره استقلال آن اعلام گردید.مگر این معدن چقدر درآمد دارد که در آینده بتواند هزاران میلیارد دلار و ریال جهت اجرای طرح های توسعه خرج نماید!؟؟ آیا اصلا با این وضعیت فروش مس،معدن سونگون میتواند روی پای خود بایستد!؟؟ آیا میدانید استقلال مس سونگون تحت فشار نمایندگان کرمان بوده است تا از هزینه درآمد مس کرمان در اجرای طرح های توسعه سونگون جلوگیری شود!؟؟ حرف زیاد است و بیشتر نمیخواهم طول وتفسیر دهم.

آقای نماینده آینده نچندان دور در این باره قضاوت خواهد کرد.این موارد را عرض کردم تا فکری در این رابطه فرمایید چون از دوران نمایندگی حضرتعالی زیاد نمانده و حداقل در این زمان باقی مانده تصمیمات تاثیر گذار بگیرید تا تصمیم صحیح شما در زندگی اهالی تاثیر مثبت و همچنین در تاریخ ماندگار باشد ،البته تصمیم غلط نیز ثبت تاریخ خواهد شد .

و اما کلام آخر:

اگر بنده مشاور شما بودم پیشنهاد میکردم با توجه به اینکه زمان به سرعت نور در حال گذر است هیچ نیازی به این چنین تجمعی در این مقطع زمانی نبود و به جای آن شما را تشویق میکردم به خودتان بیایید; زمان گذشته دوران نمایندگی حضرتعالی قابل برگشت نیست شخصاً کلاه خود را قاضی کرده به عملکرد خودتان در طول نزدیک به سه سال نگاه کرده و از کارهای حاشیه ای امثال (دخالت در مسایل جزئی منطقه،دخالت در انتخابات شورای سلامی شهر و روستا و درگیری با فرماندار سابق ،دخالت در مسائل مربوط به شورا و شهردار و مسئولین ادارت و ...)حداقل در این مدت باقی مانده دست کشیده و با ایجاد همدلی و وحدت در بین اهالی منطقه فکری به حال و رفاه مردم و آخرت خود میکردید چون تصمیم شما تنها برای خودتان نه بلکه به کل منطقه تاثیر گذار است.

جناب آقای دهقان عزیز هر پست و مقام و قدرت روزی از دست خواهد رفت. آن شخص موفق است که در روز امتحان حرفی برای گفتن داشته باشد و روز پنجشنبه 93/10/04 با این کار به اصطلاح هم اندیشی نه تنها هم اندیشی نکردید بلکه باعث شدید که فاصله شما با تعداد و کثری از مردم زیاد شود دلیل اش ،برنامه سخنرانی عضو شورای شهر ورزقان در فردای آن روز در تقابل فرموده های حضرتعالی بود. لذا باز به عنوان برادر بزرگتر دینی شما سفارش میکنم به خود بیایید.انسان میتواند به همه دروغ بگوید ولی خودش میداند که گفته هایش دروغ بوده یا راست !!!

از مطالب وبلاگ های حامی جنابعالی نیز که ادب و احترام را زیر پا گذاشته و حرمت را به فراموشی سپرده اند ،به احترام جایگاه والای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مردم منطقه چشم پوشی کرده و از درج مطلب جوابیه خودداری می نمایم ،باشد که باعث دلگرمیتان در جهت پیشرفت منطقه واقع شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 107
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تعطیلی جایگاه CNG شهر ورزقان

 

کامران رحمتی شهردار ورزقان علت تعطیلی جایگاه CNG شهر ورزقان را بدهی 500 میلیون تومانی شهرداری در سالیان گذشته به اداره گاز عنوان کرد.

دکتر کامران رحمتی شادآباد

کامران رحمتی شهردار ورزقان در گفت و گو با  آوای ورزقان در خصوص تعطیلی تنها جایگاه CNGشهر ورزقان و حومه آن گفت:این جایگاه CNGبه علت بدهی ۵۰۰میلیون تومانی شهرداری ورزقان به اداره گاز و مطالبه این مبلغ از سوی اداره گاز و عدم توان پرداخت شهرداری تعطیل شده است.

شهردار ورزقان ادامه داد:که بدهی ۵۰۰میلیون تومانی شهرداری ورزقان به اداره گاز به قبل از زمانی بر می گردد که این مسئولیت به بنده واگذار شده است و ما در تلاش هستیم تا هرچه سریع تر با تأمین اعتبار لازم و پرداخت به اداره گاز جایگاه CNGشهر ورزقان را بازگشایی کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 50
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


2015

                                                                                                                Happy New Year from Google!

There is no ideal new year; only the one Christmas you decide to make as a reflection of your values, desires, affections, traditions

Happy

new year

 

هيچ سال نويي ايدآل نخواهد بود مگر اينکه تو تصميم بگيري اون رو به بازتابي از ارزش ها، خواسته ها، علاقه ها و قوانين خودت تبديل کني.

سال نو مبارک

تعداد بازدید از این مطلب: 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با بهره برداری از سدهای در دست احداث 70 میلیون مترمکعب از روان آب ها مهار می شود

فرماندار ورزقان:

با بهره برداری از سدهای در دست احداث 70 میلیون مترمکعب از روان آب ها مهار می شود

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان ورزقان گفت: با بهره برداری از سدهای در دست احداث در منطقه سالانه 70 میلیون متر مکعب از روان آب های این شهرستان مهار می شود.

 

علی وفادار روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات منابع آب این شهرستان از اختصاص 250 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام سدهای حاجیلار در بخش خاروانا و آقبلاغ - سیه کلان در بخش مرکزی شهرستان خبر داد و افزود: این سدها با 33 و 85 درصد پیشرفت فیزیکی تا دوسال آینده به بهره برداری می رسند.

گفته می شود در زمان حاضر 150 میلیون مترمکعب از روان آب های این شهرستان بدون استفاده از منطقه خارج می شود.

وی گفت: با آبگیری این سدها که برای مصارف صنعتی کارخانه های مس سونگون، آب آشامیدنی و زراعی شهرستان احداث می شود، بیش از 3 هزار هکتار اراضی کشاورزی در 40 روستای بخش خاروانا و بخش مرکزی از دیم به آبی تبدیل خواهد شد.

فرماندار ورزقان یادآوری کرد: در این شهرستان 65 هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد که متاسفانه بعلت توجه نکردن به مهار روان آب ها فقط هشت هزار هکتار آن بصورت آبی کشت می شود.

شهرستان ورزقان با 163 روستا و دو شهر و با 50 هزارنفر جمعیت در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




تعداد صفحات : 12