NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی
تملک اراضی اهالی روستاها با قیمت هر مترمربع 100 تومان

طرح پمپاژ و انتقال آب سد ستارخان به مجتمع مس سونگون یکی از پروژه های نسبتاً بزرگ این مجتمع معدنی در سال های اخیر بوده که گام های اجرائی آن از سال ۱۳۸۰شروع شده و در حال حاضر فاز دوم آن در حال اجرا می باشد.

با اجرای این طرح، مجتمع مس سونگون، آب خام مورد نياز خود را از طريق سد ستارخان اهر تأمين می نماید.

هدف از طرح این مقدمه، پرداختن به این موضوع مهم و قابل تأمل می باشد که با عبور این خط لوله از اراضی زراعی روستاهایی که در مسیر طرح قرار گرفته اند اراضی اغلب اهالی روستاها به قیمت های غیرکارشناسی شده و یا بهتر بگوئیم کارشناسی های هدفدار انجام شده عمدتاً به قیمت هر مترمربع کمتر از 100 تومان توسط دست اندرکاران این پروژه(با هویت مشخص) تملک گردیده که نشان از زد و بندهای مالی فراوان در قالب اجرای این پروژه عظیم دارد.

قابل تأمل اینکه در برخی موارد حتی بدون پرداخت مبلغی از بابت خرید زمین و بدون کسب رضایت مالکین، لوله انتقال آب با حریم مربوطه(حدوداً به عرض ۳۰متر) از ملک اهالی عبور و در کنار مسیر لوله جاده ای جهت امورات تعمیراتی ایجاد شده است.

به برکت آورده های مالی اجرای این طرح، عده انگشت شماری که ظاهراً ...... معدن در اجرای این پروژه بودند برای خودشان منزلتی دست و پا کرده و صاحب ثروت و قدرت در منطقه شده اند. همان عده ای که با تهدید و ارعاب و گاهاً با چرب زبانی خاص خود اراضی زراعی مردم را که محل کسب درآمد ناچیز آنها محسوب می شد به قیمت های مضحک از چنگ اهالی درآورده و با اخذ تعهدات محضری سفت و سخت حق هرگونه جای اعتراض را نیز از آنان سلب نموده اند.

جای بسی تعجب، تأسف و تأمل دارد که در این راستا اعتراض و شکایت تعدادی از اهالی روستاها، یا در دادگستری ورزقان خاک می خورد و یا پس از چندین سال پیگیری، با اعمال نفوذ همان شخص صاحب نفوذ، رای نهائی بر محکومیت شکایت کنندگان صادر می شود. اعمال نفوذی که ظاهراً به برکت پول های هنگفت و بادآورده وی از محل .....کسب شده و علناً برای جلب توجه اشخاص و مسئولین نهادهای خاصی هزینه می شود.

انتظار می رفت بر عملکرد آن فرد مشخص و چگونگی اجرای این طرح و همچنین نحوه تملک اراضی مورد نظر، نظارت های لازم از طریق مبادی مسئول صورت می گرفت تا با تصدی گری چندین ساله یک فرد تحت عنوان ......معدن، شاهد این سوءمدیریت و پیرو آن شاهد نارضایتی عمومی اهالی مظلوم منطقه از این اقدام ناهنجار اجتماعی نباشیم.

حال که تداوم این اقدام منجر به بروز یک معضل اجتماعی و نارضایتی عمومی در منطقه گردیده؛ شایسته است در قالب تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران مورد توجه اعضای هیات تحقیق و تفحص از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان و نمایندگان نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سایر نهادهای مرتبط با موضوع قرار گیرد تا با بررسی موردی و دقیق موضوع، میزان و علت سوءاستفاده مالی به نفع شخص، اشخاص و یا نهاد خاصی از محل اجرای این پروژه روشن گردیده تا از تضییع غیرمنصفانه حق و حقوق اهالی منطقه جلوگیری به عمل آید.

در حوزه شهرستان ورزقان نیز از نماینده شهرستان، فرماندار و بخشدار، دستگاهها و ضابطین قضائی، دستگاههای نظارتی و امنیتی، اعضای شوراهای اسلامی شهرستان، دهیارها و اعضای شوراهای اسلامی روستاها، دستگاههای مسئول و مرتبط با موضوع، ذینفعان و مطلعین نیز انتظار می رود بدون تعلل، موضوع را (از جمله: میزان تخصیص اعتبارات مصوب طرح پمپاژ و انتقال آب سد ستارخان به مجتمع مس سونگون و نحوه هزینه آن در بخش تملک اراضی محدوه پروژه و ...) بصورت جدی پیگیری نموده تا ضمن روشن شدن ابعاد مطالب گفته شده، متخلفین و مسببین این اقدام منفعت طلبانه و ناپسند مشخص و هرچه سریع تر به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی گردند.

 

 ذکریا کاظم پور

تعداد بازدید از این مطلب: 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا مسئولان منطقه مشاوران رسمی به خدمت نمی گیرند ؟

 

 

چرا مسئولان منطقه مشاوران رسمی به خدمت نمی گیرند ؟

این مبحثی است که بزودی به آن خواهیم پرداخت .

آیا این از غرور کاذب مسئولان است که خود را عاقل ترین و بهترین میدانند ؟ که رد شده است چون بزرگترین مسئولان کشوری مشاورانی در تمامی حوزه ها دارند.

مشاور سیاسی

مشاور فرهنگی

مشاور جوان 

مشاور تخصصی 

مثال :

عملکرد شهرداری محترم ما تا کنون قابل قبول بوده و جای تقدیر دارد اما به نحوه عملکردشان نقدهایی وجود دارد و بنظرم کارها را غیرتخصصی دنبال می کنند و چون ایشان هیچ سر رشته و تخصصی در شهرسازی و شهرداری ندارند باید مشاورانی عالی به خدمت بگیرند .

همین چراخ های تزیینی جدید که در چند فلکه نصب کردند کار خیلی بی مفهوم و خرج بیخودی دست شهرداری و بیت المال گذاشتن است ، آهن های کار رفته در این چراخ ها هزینه اش چند برابر خود چراخ ها است که چراخ هایی استفاده شده از رده خارج هستند.

 

یا نماینده محترم منطقه بجای استفاده از نظرات چند نفر غیر متخصص ولیکن پنجم ابتدایی ها که صرفا به ایشان در انتخابات کمک کردند مشاوران تخصصی داشته باشند هیچوقت دنبال کارهای زاویه دار راه نمی افتند و به گروه گرایی دامن نمی زنند چون صلاح اطرافیان ایشان صلاح منطقه نیست و مردم صرفا" اقوام ایشان نیستند.

 

یا دانشگاه آزاد بجای زیباسازی داخل دانشگاه و بالا بردن شان دانشجو گوسفند از داخل دانشگاه عبور می کند چون صاحب گوسفندان کسی نیست جز از نزدیکان نماینده بزرگوار و بجای سرویس رفت و آمد خوابگاهی تاسیس می کنند تا بودن دانشجو باعث رونق شهر باشد نه اینکه با سرویس بیایید و با سرویس تشریف ببرد / درست است این کار برای آسایش و رفاه دانشجو است اما سیاست رونق دهی به دانشگاه و شهر چنین نمی گوید / باید کاری کرد که نه سیخ بسوزد نه کباب

 

یا فرماندار محترم که یادم باشد در اولین دیدار با ایشان قول همکاری با دانشجویان و فرهیختان منطقه را دادند اما امروز دیدار کردن با استاندار و وزیر برای ما آسان تر از ایشان شده / پس به وعده های خود پایبند باشند و گامی موثر در مورد شهرک صنعتی ورزقان بردارند که کلید رونق اقتصادی منطقه می تواند باشد / چون با شناختی که از ایشان دارم یک اصلاح طلب مردمی و مرد عمل است حال چرا نقص هایی چنین ساده بوجود امده می تواند با کمک گیری از مشاوران گامی موثرتر بردارند.

 

یا بنیاد مسکن به خود تکانی بدهد و تکلیف این مسکن مهرها را مشخص کند که دیگر مایه آبروریزی شده برای منطقه ، مرد میدان میخواهد که مواقع سختی مشکل را حل کند وگرنه بودجه اماده دست هرکسی دهند کار خواهد کرد فقط شاید جاهایی اشتباهی به جای خرج طرح خرج ماشین و خانه شخصی شود پس مرد میدان کسی است که امروز از جاهایی برای اتمام این پروژه کمک بگیرد نه اینکه بی لیاقتی پیمانکار هزینه اش را مردم بدبخت بپردازند که با هزار مشکلات چند میلیون پول فراهم کرده و به امید خانه دار شدن تقدیم ایشان کردند.

 

یا بهداشت و درمان : مسکن و شهرسازی امده برای آمبولانس های بیمارستان مکانی تاسیس کرده که هزینه یک ساختمان اداری بکار رفته در حالیکه خیلی ساده تر از این میشد عمل کرد و این هزینه را خرج لوازم پزشکی تخصصی کرد تا مردم منطقه بخاطر یک جراحی خیلی ساده جاده های بین شهری را هر روز تمرین نکنند.

 این ها همه و همه بخاطر نداشتن و عدم استفاده از مشاورانی عالی و تخصصی است که کارها بدون تامل انجام می پذیرد و حاصل ان می شود جدولی را دوبار کار کرده و باز خرابش کنند و هزینه اینها از جیب چه کسی خرج می شود ؟ بیت المال و مردم مظلوم منطقه ! کار مطالعه نشده می شود همین 

بزودی نقد تک تک مسئولان منطقه و کمک و طرح ایده هایی برای رفع موانع و سرعت و کیفیت بخشیدن به عملکرد این عزیزان 

نقد زیر سوال بردن نیست نقد کمکی است برای بهترین شدن / پس موضع گیری جناحی نکنیم و همه دست بدست هم دهیم و دوستانی اگر مقالات و نقدهایی دلسوزانه دارند برای درج به ما ارسال کنند.

                                                      

 

                                                                     

 

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فوتسال با دیدار تیم‌های مس سونگون و دبیری تبریز وارد هفته نهم می‌شود.

لیگ برتر فوتسال با دیدار تیم‌های مس سونگون و دبیری تبریز وارد هفته نهم می‌شود.

 به گزارش ایسنا، نهمین هفته لیگ برتر فوتسال از فردا (پنج‌شنبه) با برگزاری یک دیدار میان تیم‌های مس سونگون رده دومی و دبیری تبریز، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر آغاز می‌شود. مس با هدایت اسماعیل تقی‌پور تا اینجای کار عملکرد خوبی از خود نشان داده و در میان مدعیان لیگ پس از ماهان در رده دوم جای دارد. دبیری تبریز هم با هدایت حسن‌زاده که به تازگی جانشین حسین شمس شد، در دیدار هفته گذشته موفق شد فردوسی مشهد را از پیش رو بردارد تا با 13 امتیاز از 8 بازی در رده پنجم جدول قرار گیرد.

 شش بازی باقیمانده این هفته روز جمعه برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها ماهان تندیس صدرنشین که سرانجام پس از هفت پیروزی در هفته هشتم مغلوب تیم قعر جدولی شهرداری ساوه شد، میزبان ملی حفاری است. منصوری قرچک و فرش‌آرا نیز دیگر بازی حساس این هفته را برگزار می‌کنند.

 گیتی‌پسند اصفهان نیز که این روزها حال و روز خوبی ندارد و استعفای محمد کشاورز، مربی - بازیکن این تیم مورد قبول مسئولانش قرار نگرفت به مصاف میثاق می‌رود.

تعداد بازدید از این مطلب: 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


 

برف عشایر منطقه ارسباران را غافلگیر کرد/ نجات 7 هزار راس احشام

رئیس اداره امور عشایری اهر گفت: با بارش زودهنگام برف در منطقه ارسباران عشایر این منطقه را که در آستانه کوچ به مناطق قشلاقی بودند غافلگیر و با مشکل جدی مواجه کرد.

 

خبرگزاری فارس: برف عشایر منطقه ارسباران را غافلگیر کرد/ نجات 7 هزار راس احشام
  •  

سیاوش حضوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با وجود اینکه اطلاع رسانی و هشدارهای لازم به عشایر ساکن در ییلاقات اهر، ورزقان و هوراند شده بود برخی از عشایری که تاکنون مراتع ییلاقی خود را ترک نکرده بود غافلگیر و آنان را با مشکل مواجه کرد.

وی افزود: متأسفانه تعدادی از خانوارهای عشایر بهره‌بردار ییلاقات شهرستان اهر و هوراند و ورزقان که به اتفاق بیش از 7 هزار راس احشام خود همراه با چندین دستگاه خودرو نیسان در ارتفاعات این شهرستان‌ها گرفتار برف زود هنگام شده بودند پس از اطلاع بلافاصله پرسنل اداره امور عشایری با هماهنگی لازم با نیروهای امدادی به محل‌هایی که عشایر منطقه در آن گرفتار شده بودند اعزام شدند تا اقدامات لازم برای نجات این عزیزان و احشام آنها را انجام دهند.

حضوری گفت: از ساعت 4 بامداد روز حادثه اکیپ‌ها به این مناطق اعزام و عشایر بازمانده در ییلاقات که در وضعیت نامساعد جوی گرفتار شده بودند به شهرستان و روستاهای مجاور هدایت شدند.

وی گفت: تعدادی دیگر از خانواده‌های عشایری که در ارتفاعات «گئچی قران» در شرایط نامساعد جوی گرفتار شده بودند با هماهنگی‌های لازم آنها نیز در محل ساختمان اداره امور عشایری اهر اسکان داده شدند.

حضوری افزود: علاوه بر شهرستان اهر در هوراند نیز این اتفاق افتاده بود و عشایر در ارتفاعات هوراند نیز گرفتار شده بودند که با کمک اداره جهاد کشاورزی هوراند تعدادی از خانواده‌های عشایری و احشام آنها با هدایت به دامنه‌های این ارتفاعات در روستاهای نزدیک اسکان موقت شدند.

وی ادامه داد: تعدادی دیگر نیز که در محدوده ییلاقات انجرد با مشکل مواجه شده بودند با کمک روستائیان و ستاد بحران شهرستان نجات یافته و به طرف قشلاقات هدایت شدند.

حضوری در خصوص عشایر گرفتار شده در برف سنگین شهرستان ورزقان و روستاهای تحت پوشش این شهرستان گفت: در این خصوص با تشکیل جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری ورزقان اعضای ستاد بحران با اطلاع از وضعیت پیش آمده برای عشایر منطقه با فرماندهی رئیس ستاد بحران شهرستان ورزقان عملیات امدادرسانی به مناطق عشایرنشین با اعزام اکیپ‌های امداد آغاز شد.

حضوری گفت: در این زمینه عشایر گرفتار در برف و بوران که در ارتفاعات سونگون بودند با کمک و همراهی پرسنل سونگون و اعضای ستاد بحران احشام این عشایر در سوله‌های مس و خانواده‌ها نیز در راهدارخانه سونگون اسکان داده شدند و تعدادی دیگر از این عشایر که در مسیر روستاهای جاجان و مسقران در حال کوچ بودند در مسیر کوچ هدایت و مشایعت شدند.

رئیس اداره امور عشایری اهر افزود: تعدادی دیگر از این خانواده‌ها در مسیر معدن مس در روستاهای بکر آباد و سایر روستاهای همجوار ییلاقات اسکان یافتند.

این مقام مسئول، افزود: تعدادی از عشایر شاه‌بلاغ که احشامشان را به قشلاق اعزام کرده بودند در محل شاهبلاغی اسکان داده شد و توسط اداره راه و شهرستان جاده ارتباطی آنها تا روستای «قره‌قیه» کلیبر بازگشایی شد.

وی افزود: خوشبختانه کلیه عشایر غیور منطقه و احشامشان که در ییلاقات شهرستان اهر و هوراند و ورزقان بودند با هماهنگی اداره امور عشایری و همراهی و همکاری فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان‌ها و کمک اهالی روستاها و دهیاران به صورت موقت اسکان انتقال کامل عشایر به قشلاقات انجام دهیم.

حضوری افزود: خوشبختانه با اقدام به موقع و تسریع اداره امور عشایری اهر هیچگونه تلفات خاصی برای عشایر منطقه اتفاق نیفتاده است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


 

» سرویس: اجتماعي - سلامت                                                                               
 کد خبر: 93072212352
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

 مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت از الزام 224 بیمارستان به توجه به کاهش خطر بلایا خبر داد.


به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی اردلان، سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایا در دومین همایش کاهش خطر بلایا گفت: تصور اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی بی‌فایده خواهد بود اشتباه است، زیرا پس از برگزاری همایش و برنامه‌های مختلف کاهش خطر بلایا شاهد انجام اقدامات بسیار خوبی در این حوزه بوده‌ایم.


 وی افزود: برگزاری این برنامه‌ها در سال‌های گذشته باعث شد که بحث مقاوم سازی و کاهش خطر بلایا در فرم ارزشیابی بیمارستان‌ها گنجانده شده و 224 بیمارستان کشور ملزم به رعایت آن شوند.


 مشاور معاون بهداشت و سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایا ادامه داد: شعار امسال جهان توجه به سالمندی در بلایاست، سال گذشته نیز توجه به معلولیت‌ها در بلایا شعار سال بود که منجر به تشکیل کمیته‌ای متشکل از 20 عضو و نهاد در کشور برای جلوگیری از این معضل در بلایا شد و نتایج خوبی به بار آمد.


 وی بیان داشت: مطالعه کوهورت خانوارهای کارکنان بهداشتی درمانی بم، نشان داد که نسبت شانس مرگ در افراد سالمند 4.5برابر افراد جوان بوده است. همچنین تجربه زلزله ورزقان نشان داد که 30 درصد مرگ‌ها مربوط به افراد بالای 60 سال بوده است.


 وی افزود: سایر مطالعات انجام شده در کشور نیز تاثیر سوء حوادث طبیعی بر کاهش کیفیت زندگی و کارکردهای سالمندان در فعالیت‌های روزمره را نشان داده‌اند. در زمان وقوع حوادث و بلایا، سالمندان همچنین با مشکلاتی از قبیل از دست دادن وسایل کمک حرکتی، بینایی و شنوایی (عصا، عینک و سمعک) مواجه هستند و در دریافت کمک‌های امدادی (مانند آب وغذا) و برپایی چادرهای اسکان موقت با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.


 اردلان گفت: جمعیت روبه افزایش سالمندان کشور و حادثه خیز بودن کشور ایجاب می‌کند که نظام سلامت و سایر سازمان‌های متولی نسبت به آمادگی بیشتر برای ارایه خدمات متناسب با نیاز سالمندان اقدام کنند. البته برنامه وزارت بهداشت در حال حاضر دارای بخش ویژه نیازهای سالمندان است.


 وی همچنین بر لزوم آمادگی خانوارها بر اساس بلایا تاکید کرد و گفت: به رغم آمادگی نسبتا مطلوب سازمان‌های امدادی، آمادگی خانوارها (بر اساس آمار وزارت بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت) بسیار پایین است.


اجرای آزمایشی برنامه ارتقای آمادگی خانوارهای ایرانی برای بلایا در 10 استان



 وی افزود: وزارت بهداشت در حال حاضر ارتقای آمادگی خانوارهای ایرانی برای بلایا را در 10 استان کشور بصورت پایلوت در دست اجرا دارد و 100 هزار خانوار برای سال 1393 گروه هدف این برنامه هستند. تا مهرماه سال جاری حدود 45 هزار خانوار در این برنامه مورد آموزش قرار گرفته‌اند که برنامه ریزی برای سالمندان بخشی از این آموزش است.


 اردلان به برگزاری کارگاه های تخصصی گوناگون در حوزه کاهش خطر بلایا اشاره کرد و گفت: 26 و 27 مهرماه نیز کارگاه معلولیت در بلایا در ادامه همین برنامه‌ها با حضور کارشناسان سراسر کشور برگزار خواهد شد.


 وی اهمیت توجه به بحث سالمندی در بلایا و حوادث غیرمترقبه را مورد اشاره قرار داد و افزود: سالمندان در بین گروه‌های در معرض خطر در بلایا از ویژگی و جایگاه مهم‌تری برای توجه بیشتر برخوردارند، زیرا درصد آسیب پذیری آنها در حوادث به دلیل شرایط جسمانی و کهولت سن بسیار بیشتر خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




تعداد صفحات : 12