NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
مطالب پر بازدید
مطالب تصادفی






اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذِینَ كَفَرُوا أَوْلِیاۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ (بقره ـ 257)

خداوند دوست و سرپرست مۆمنان است، آنها را از تاریكى‏ها (ى گوناگون) بیرون و به سوى نور مى‏برد. لكن سرپرستان كفّار، طاغوت‏ها هستند كه آنان را از نور به تاریكى‏ها سوق مى‏دهند، آنها اهل آتشند و همانان همواره در آن خواهند بود.

در آیه قبل خواندیم كه او مالك همه چیز است »لَهُ ما فِی السَّماواتِ« و در این آیه مى‏خوانیم: نسبت او به مۆمنان، نسبت خاصّ و ولایى است. «وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا» گوشه‏اى از سیماى كسانى است كه ولایت خدا را پذیرفته‏اند.

آنكه ولایت خدا را پذیرفت، كارهایش رنگ خدایى پیدا مى‏كند. «صِبْغَةَ اللَّهِ» «1» براى خود رهبرى الهى برمى‏گزیند. إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طالُوتَ مَلِكاً» «2» راهش روشن، آینده‏اش معلوم و به كارهایش دلگرم است. «یَهْدِیهِمْ رَبُّهُمْ بِإِیمانِهِمْ «3»، «إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ «4»، لا نُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ «5» در جنگ‏ها و سختى‏ها به یارى خدا چشم دوخته و از قدرت‏هاى غیر خدایى نمى‏هراسد. فَزادَهُمْ إِیماناً «6» از مرگ نمى‏ترسد و كشته شدن در تحت ولایت الهى را سعادت مى‏داند.

امام حسین علیه السلام فرمود: «انى لا ارى الموت الا سعادة

تنهایى در زندگى براى او تلخ و ناگوار نیست، چون مى‏داند او زیر نظر خداوند است. إِنَّ اللَّهَ مَعَنا «8» از انفاق و خرج كردن مال نگران نیست، چون مال خود را به ولى خدا مى‏سپارد.

یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً «9» تبلیغات منفى در او بى اثر است، چون دل به وعده‏هاى حتمى الهى داده است:

وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ «10» غیر از خدا همه چیز در نظر او كوچك است.

امام على علیه السلام فرمود: عظم الخالق فى أنفسهم فصغر ما دونه فى أعینهم. «11» از قوانین و دستورات متعدّد متحیّر نمى‏شود، چون او تنها قانون خدا را پذیرفته و فقط به آن مى‏اندیشد و اگر صدها راه برایش باز شود ، تنها با معیار الهى آن راهى را انتخاب مى‏كند كه خداوند معیّن كرده است. وَ مَنْ لَمْ یَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ «12»

ناگفته پیدا است كه خداوند نه به اجبار مۆمنان را از ظلمات (گناه و جهل و صفات رذیله و دورى از حق) به نور خارج مى‏كند و نه كفار را به اجبار از فطرت توحیدى بیرون مى‏برد بلكه اعمال آنها است كه ایجاب چنین سرنوشتى را از سوى پروردگار مى‏كند

نكته‏ها:

1- تشبیه ،ایمان، و كفر به نور و ظلمت رساترین تشبیهى است كه در این مورد به نظر مى‏رسد.

نور منبع حیات و همه بركات و آثار حیاتى و سرچشمه رشد و نمو و تكامل و جنبش و تحرك است. نور آرامبخش و مطمئن كننده و آگاه كننده و نشان دهنده است در حالى كه ظلمت رمز سكوت و مرگ، خواب و نادانى، ضلالت و وحشت مى‏باشد. ایمان و كفر نیز چنین هستند.

2- ممكن است گفته شود كه كفار نورى ندارند كه از آن خارج شوند، ولى با توجه به اینكه نور ایمان در فطرت همه وجود دارد این تعبیر كاملاً صحیح به نظر مى‏رسد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فرصت یک هفته‌ای کمیسیون صنایع به نعمت‌زاده

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت:‌ این کمیسیون یک هفته به وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برای ارائه گزارش دقیق درباره روند جذب و تعدیل نیرو در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت فرصت داد.




به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در مورد جزئیات جلسه امروز کمیسیون صنایع گفت:‌ جلسه امروز با حضور غلامرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این جلسه سؤالات سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی، نماینده مردم نائین در مورد استخدام‌ها و اخراج‌ها و شبکه‌های صنعتی و یونس اسدی نماینده مردم اردبیل در مورد راهبرد وزارت صنعت در قبال معادن از وزیر مطرح شد.

دهقانی از قانع نشدن اسدی و فرصت یک هفته‌ای کمیسیون به وزیر برای ارائه گزارش دقیق در مورد استخدام‌ها و تعدیل نیروها در این وزارتخانه خبر داد و گفت:‌ در ادامه جلسه، بندهای دیگری از لایحه مخابرات نیز به رأی گذاشته شد که به تصویب کمیسیون رسید. 

تعداد بازدید از این مطلب: 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رئیس شبکه بهداشت و مسئول سلامت شهرستان ورزقان:
38 درصد از روستاهای ورزقان تحت پوشش آب و فاضلاب نیست

رئیس شبکه بهداشت و مسئول سلامت شهرستان ورزقان گفت: 38 درصد از روستاهای ورزقان تحت پوشش آب و فاضلاب نیست و طریقه استفاده آب آشامیدنی سنتی است.




به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، مهرداد رباطی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ورزقان از عدم همکاری شهرداری و شورای شهر ورزقان نسبت به انتقال احشام داخل شهر انتقاد کرد.

وی گفت: نگهداری غیراصولی دامداری در داخل شهر، تلمبارکردن علوفه‌ها و انباشت انواع فضولات حیوانی داخل شهر و وضعیت نامناسب جوی‌ها موجب جمع شدن حیوانات موذی و تهدید سلامتی مردم و زشت نشاندن چهره شهر شده است.

رئیس شبکه بهداشت درمان ورزقان اضافه کرد: تعداد روستاهای تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی را 62 درصد از 143 روستا اعلام کرد و 38 درصد بقیه روستاها بدون تحت پوشش و به صورت استفاده آب آشامیدنی سنتی است که از جهت بهداشتی با استاندارد مطابقت ندارد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا: فیسبوک به زودی رفع فیلتر خواهد شد

facebook

بعید نیست که در آینده به دلیل تغییر دیدگاه مسوولان، فیلتر برای برخی از سایت ها ملغی شود.

پلیس می گوید، صرف عضویت و فعال بودن افراد در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک یا توییتر برای آن ها جرمی به همراه ندارد.

سرهنگ دوم تورج کاظمی، معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا گفته است که بر رعایت هر چه بیشتر ضریب امنیتی از سوی کاربران در فیس بوک تاکید دارد و ممکن است به زودی فیلترینگ فیس بوک برداشته شود.

او می گوید پلیس تاکنون به صورت مستقل درباره جرم بودن این موضوع سخنی به میان نیاورده است و حتی قانون گذار نیز در این باره تعریف مجرمانه ای ندارد.

در جایی دیگر از این مصاحبه که در صفحه ۱۴ روزنامه یکشنبه ۱۲ تیرماه منتشر شده است از قول سرهنگ کاظمی آمده است که :‌

افرادی که وارد شبکه های مجازی شده و عضو آن ها هستند، مجرم نیستند مگر عملی که بر اساس قوانین جرایم رایانه ای و تعریف مراجع قضایی استناد به عمل مجرمانه باشد در غیر این صورت می توان اعلام کرد که استفاده، عضویت یا هر گونه فعالیت در شبکه های اجتماعی، مغایر با قوانین جمهوری اسلامی نیست یا قابلیت پیگیری و برخورد از سوی مقامات قضایی را ندارد.

سرهنگ کاظمی، در پایان گفتگو، درباره ی این که پس چرا فیس بوک فیلتر است این گونه سخن گفته است:‌

این موضوع بیش از هر چیز بر می گردد به نوع سیاستگذاری اعضای کمیسیون مصادیق فیلترینگ در کشور،‌ که در پاره ای از اوقات به دلیل حفظ امنیت شهروندان، افزایش تعداد شایت از این سایت ها و بی مبالاتی برخی از شهروندان که بدون رعایت اصول ایمنی به انتشار برخی اطلاعات می پردازند که نه فقط حکومتی و سیاسی بلکه در پاره ای موارد شخصی ست که خود شهروندان بعد از انتشار آن دچار آسیب می شوند. کمیته مصادیق فیلترینگ اقدام به فیلتر این سایت ها می کند.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا، ابراز امیدواری می کند که ، چه بسا در آینده به دلیل بالا رفتن فرهنگ جامعه در استفاده از این شبکه ها شرایط به گونه ای مهیا شود که مسوولان نیاز بدانند این سایت ها از فیلتر خارج شوند. اگرچه تا امروز نیز برخی از مسوولان در این زمینه عقیده دارند که نیازی به فیلتر کردن نیست و اشکالی ندارد که عموم مردم به فیس بوک دسترسی داشته باشند.

بحث فیلترینگ جدا از از قوانین جرایم رایانه ای ست. فیلترینگ یک سیاست مقطعی و جداگانه است که بر اساس شرایط سیاسی اجتماعی کشور درباره آن تصمیم گیری می شود نه موازین قانونی کشور. بنابراین بعید نیست که

 

تعداد بازدید از این مطلب: 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


واگذاری اینترنت پرسرعت همارا سیستم

تعرفه سرویس‌ها

نمایندگی واگذاری اینترنت پرسرعت همارا سیستم در شهرستان ورزقان شرکت فنی مهندسی ارس پرداز آماده ارائه تمامی خدمات به همشهریان عزیز می باشد.

128

سه ماهه

محدود 4 گیگابایت

190.000
128
سه ماهه
ویژه کاربران خانگی
390,000 ریال
128
ماهانه 190,000 ریال
سه ماهه 570,000 ریال
شش ماهه (با تخفیف 5 درصد) 1,083,000 ریال
256
ماهانه 390,000 ریال
سه ماهه 1,170,000 ریال
شش ماهه (با تخفیف 5 درصد) 2,223,000 ریال
384
ماهانه 590,000 ریال
سه ماهه 1,770,000 ریال
شش ماهه (با تخفیف 5 درصد) 3,363,000 ریال
512
ماهانه 1,290,000 ریال
سه ماهه 3,870,000 ریال
شش ماهه (با تخفیف 5 درصد) 7,353,000 ریال
سرویس‌های فوق دارای محدودیت حجمی نمی‌باشند.
مبالغ فوق با احتساب تمامی هزينه ها شامل ماليات، عوارض و آبونمان مخابراتی می‌باشند.
هزینه نصب و راه‌اندازی اولیه و تغيير خط برای تمامی سرویس‌ها 100,000 ریال می‌باشد.
تمامی سرويسها شامل IP Valid ديناميک می‌باشند.
سرویس خانگی از نظر سرعت با سرویس 128Kbps تفاوتی نداشته و فقط به کاربران خانگی واگذار می‌شود.

Classic
2GB (یک ماهه) 135,000 ریال
6GB (سه ماهه) 295,000 ریال
13GB (شش ماهه) 595,000 ریال
28GB (يک ساله) 1,180,000 ریال
Turbo
6GB (سه ماهه) 495,000 ریال
13GB (شش ماهه) 990,000 ریال
28GB (یک ساله)1,980,000 ریال

زمان دانلود رايگان از ساعت 2 بامداد تا 8 صبح و جمعه ها از ساعت 2 بامداد تا 10 صبح می‌باشد.
مبالغ فوق با احتساب تمامی هزينه ها شامل ماليات، عوارض و آبونمان مخابراتی می‌باشند.
هزینه نصب و راه‌اندازی اولیه و تغيير خط برای تمامی سرویس‌ها 100,000 ریال می‌باشد.
تمامی سرويسها شامل IP Valid ديناميک می‌باشند.
افزایش ظرفیت به ازای هر 5 گیگابایت 150,000ریال، هر 3 گيگابايت 100,000ريال و هر 1 گيگابايت 40,000ريال، فقط در ابتدای دوره امکان‌پذیر می‌باشد.
در طول دوره نيز امکان خريد اعتبار به وسيله کارت شارژ، با حجم 1GB به قيمت 50,000ريال، 3GB به قيمت 120,000ريال و 5GB به قيمت 180,000ريال، وجود خواهد داشت. 

تعداد بازدید از این مطلب: 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0




تعداد صفحات : 12